arrowNext_2x.png
arrowPrev_2x.png
quoteYellow_2x.png

מקצועיות, יסודיות ושירותיות

officesLogos_0012_Layer-3.png

עו"ד ענת הר-אבן

יועצת משפטית וחברת הנהלה

רשות האכיפה והגבייה

משך עיסוק בתחום

11 שנים

תחום

ייעוץ משפטי

אושרת דיין אליהו.JPG

עו"ד אושרת דיין

ממונה ייעוץ משפטי במרכז לגביית קנסות

הצוות שלנו

אפרת ביטון - רכזת הלשכה המשפטית, הנהלת ב
אפרת ביטון - רכזת הלשכה המשפטית, הנהלת ב
%D7%90%D7%95%D7%A9%D7%A8%D7%AA%20%D7%93%
%25D7%25A2%25D7%2595%25D7%25A8%25D7%259B
אפרת ביטון - רכזת הלשכה המשפטית, הנהלת ב

אליז דורון

הדס אורבך

עו"ד אושרת דיין

עו"ד ענת ליברמן

עדי אלקיים

ממונה על ייעוץ משפטי

במרכז לגביית קנסות

סגנית בכירה

ליועצת המשפטית

רכזת לשכה בכירה

ממונה על ייעוץ משפטי בוועדות מכרזים ולאגף משאבי אנוש

מזכירה משפטית בכירה

אפרת ביטון - רכזת הלשכה המשפטית, הנהלת ב

שלמה יעקב

עוזר ראשי

אפרת ביטון - רכזת הלשכה המשפטית, הנהלת ב

קורל מנצורי

עוזרת ראשית

אפרת ביטון - רכזת הלשכה המשפטית, הנהלת ב

אורית בן דיין

עוזרת ראשית

אני.jpg

נעמה אורבך

עוזרת ראשית

quoteDark_2x_edited.png

מה אומרים עלינו?

יחידה מקצועית מאד, והשירות מצוין

quoteDark_2x_edited.png

גאים במיוחד ב...

שינוי התפיסה בארגון כי הרשות היא גורם המאזן בין זכויות החייבים והזוכים

שותפות למטרה – מחלקות משפטיות נתפסות פעמים רבות כגורם מעכב. לכן, חשוב ליצור אצל הלקוחות את התחושה שהמחלקה המשפטית לא נגדם אלא פועלת מתוך שותפות מלאה. יש לזכור שיועץ משפטי צריך להיות שירותי מעבר להיותו שומר הסף בארגון. 

1

מענה מהיר, מפורט, תמציתי ויעיל – צריך להיות יעיל ותמציתי, לדעת לעשות מינון בהשקעה ולתת הסבר מפורט רק איפה שנדרש. כמו כן, יש לספק מענה מהיר, לדעת לתת פתרונות ולהסביר איך אפשר גם כשהתשובה היא ״לא״. 

2

הערכת עובדים – להראות לעובדים שהם מוערכים, להגיד מילה טובה על הצלחות והישגים, לטפח אותם ולחשוב כל הזמן איפה אפשר לחזק. זה לא קיים אצל כל המנהלים באופן טבעי, אך חשוב להתאמץ לעשות את זה ולתת לזה תשומת לב כל הזמן.

3

קבלת טעויות אנוש – להבין שבקצה יש אנשים, ולכן חשוב לכתוב הכל בצורה הברורה ביותר, לתעד בכתב ביסודיות ומקצועיות ולא להשאיר פתח להשערות וטעויות.

4

יצירת חיבור לתחום ולארגון – ליהנות ולאהוב את מה שאתה עושה. להבין איפה אתה מתחבר לארגון ולמטרות שלו, על מנת להרגיש חלק ממשהו גדול יותר. להדגיש איפה עושים טוב לציבור, איפה מרככים דברים שהיו קשים בעבר, איך גורמים להגברת יעילות ואיך מאזנים דברים. 

5

טיפים של מצטיינים

  • תפיסת השירות – העובדים רואים את 'רוח המפקד' שהיא לתת שירות, להיות יצירתי, ענייני, מקצועי וזמין; לכן כך הם מתנהגים. פעמים רבות עובדי המחלקה נותנים מענה לפניות גם מעבר לשעות העבודה בכדי לספק מענה מהיר ולעמוד בלוחות הזמנים. 

  • פיתוח עובדים – נוסף לעובדי הלשכה, היועצת המשפטית אחראית על כל העוזרים המשפטיים בארגון. כחלק מפיתוח העובדים היא ארגנה הדרכות פנימיות והרצאות העשרה של מרצים מן החוץ. יתר על כן, במסגרת המשוב השנתי, תמיד נעשית חשיבה משותפת עם העובד העוסקית בשאלה איך אפשר לפתח את יעדיו האישיים.

  • מקצועיות הצוות – היועצת המשפטית מעודדת את העובדים לצאת לתואר שני, להיות יצירתיים, לחקור, לקרוא פסיקה ולהבין היסטוריה חקיקתית היכן שנדרש. בנוסף, חשוב לה להכיר לעובדים את גורמי המפתח במשרד והיא תמיד חושבת יחד איתם איפה אפשר לפרוץ את תקרת הזכוכית. המטרה היא ללוות את העובדים ולתת תמיכה בכל המובנים המקצועיים.

  • תקשור הפעילות כלפי חוץ – בעבר, משרדי ממשלה רבים גבו חובות באופן עצמאי, אך מטרת הרשות הייתה שהחובות ייגבו דרכה. לשם כך, נערך יום עיון בשיתוף החשב הכללי ומשרד המשפטים על מנת להסביר את יתרונות הרשות, למה כדאי לפנות אליה, אילו שיטות פיתחה ואילו מכרזים הוציאה. בנוסף, הרשות פנתה לכל היועצים המשפטיים בממשלה וקיבלה את תמיכת החשב הכללי שרחש לה הערכה מאוד גבוהה. כיום, ניתן לראות שאכן מרבית משרדי הממשלה גובים חובות באמצעות הרשות ומכירים את היתרונות שבדבר. 

מה הופך צוות למצטיין?

  • ​מערכת ממוחשבת לניהול תביעות – מערכת פנימית של הלשכה אשר אופיינה ופותחה בשיתוף פעולה עם אגף מערכות המידע של הרשות. המערכת נמצאת בשימוש החל משנת 2018, נגישה לכל עובדי הלשכה, ומסייעת בביצוע מגוון פעולות. למשל, בעת קבלת תביעה, ניתן להפיק מהמערכת קובץ הכולל את כל השדות בהם יש להזין מידע, דבר המאפשר תיעוד אחיד, מקיף, ותדיר. בנוסף, במערכת ישנה אפשרות לסיווג תביעות על פי מילות מפתח, דבר המקל על איתור תביעות עבר. יתרה מכך, המערכת מאפשרת שמירה ותיעוד של כל המסמכים והחומרים הנלווים הנוגעים לתביעות השונות במקום אחד. השימוש במערכת מקל במיוחד על הפקת דוחות שנתיים ועל הערכות סיכומי תביעה.

  • הובלת תיקוני חקיקה – עורכי הדין בלשכה המשפטית מקדמים תיקוני חקיקה באופן עצמאי, ולא מחכים לקבלת נוסחים ממשרד המשפטים. שינויי החקיקה עוזרים לתדמית הארגון ויוצרים אצל העובדים תחושה כי הם לא רק עוסקים בגבייה אלא גם פועלים לטובת הציבור. דוגמאות לשינויי חקיקה:

    • חוק המרכז – בעבר, הרשויות המקומיות גבו כספים באמצעות חברת גבייה פרטית אשר פעלה בצורה מאוד דורסנית מול התושבים. כעת, המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה גובה כספים עבור הרשויות המקומיות. בשונה מחברת גבייה פרטית, הרשות לא מתוגמלת לפי גבייה ולכן היא פועלת באופן יותר מידתי כלפי הציבור.

    • חייב משלם – תיקון שמעודד את הציבור להסדיר את החוב ולקבל הקלה בריבית שנצברת על החוב יחד עם ביטול הליכים שננקטו. המטרה היא ליצור איזון ולהביא את החייבים לסגור את החובות שלהם.

  • שיתוף העובדים בתהליך קבלת ההחלטות – כאשר העובדים לוקחים חלק בתהליך, ההחלטה המתקבלת מיושמת בצורה המיטבית. היועצת המשפטית מדגישה תמיד את החשיבות בשיתוף, התייעצות וקיום סיעור מוחות. צריך לדעת לשמוע את דעתו של האחר בין אם מקבלים אותה או לא. בנוסף, על מנת לנהל את התהליכים יחד, דואגים שבנושאים בהם נדרש הדבר יהיו שני גורמים מהלשכה; האחד בכיר והשני בהתאם לתוכן וההתמקצעות.

  • אחריות משותפת וביזור סמכויות – חלוקת המשימות בין העובדים בלשכה נעשית בצורה שוויונית ככל הניתן. כמו כן, ישנו בטחון מלא בחוש האחריות של עורכי הדין ומספקים להם עצמאות בכל הקשור לתעדוף משימות ומעקב אחריהן. במידה ויש בעיות פרטניות, תתקיים ביחס לתיק התייעצות הכוללת דיון בנושאי הקושי המשפטי ובדרכי הפתרון האפשריים, מעבר על אבני הדרך ווידוא סופי שהכל מתבצע. כאשר מדובר במתמחים, תתבצע בקרה על-ידי אחד מעורכי הדין במחלקה בהתאם לעניין.

איך מנהלים תהליכים אחרת?