arrowNext_2x.png

להעניק אהבה, לחייך, להגיד בוקר טוב ולהראות לעובדים שהם לא שקופים

officesLogos_0013_Layer-2.png

אביבית מסבנד

סמנכ"לית מינהל ומשאבי אנוש

משרד התקשורת 

משך עיסוק בתחום

17 שנים

תחום

משאבי אנוש ורכש

יאנה מזרחי

מרכזת משאבי אנוש

עובדת מצטיינת

quoteDark_2x_edited.png

מה אומרים עלינו?

משאבי אנוש היא מחלקה אדיבה מאוד, היחס שניתן הוא אישי, חם ומקצועי ביותר

גאים במיוחד ב...

quoteDark_2x_edited.png

חידוש אמון עובדי המשרד בהנהלה באמצעות שקיפות, נהלים והעברת המסר 'אנחנו פה בשבילכם'

לפרגן לעובדים ולקדמם – לתת אמון במנהלים ובעובדים ולהכיר את החוזקות והחולשות שלהם על מנת לדעת להפעיל אותם בצורה הטובה ביותר, תוך האצלת סמכויות. מנהל טוב צריך להיות בטוח בעצמו ולא לשאוב את הכוח מהצלחות העובדים. לכן, חשוב לתת להם קרדיט גם מול דרגים גבוהים כמו שר ומנכ״ל ולדעת לגבות אותם במקרה הצורך.

1

ללמוד מאחרים – להקשיב להם, לא להתבייש להגיד "אני לא יודע" ולאפשר לאחרים לעזור. אנשים מהצד רואים את זה ומעריכים החלטות מקצועיות ומושכלות.

2

יצירת שיח פתוח בעת קבלת החלטות – יצירת שיח המשתף את כלל הגורמים הנוגעים לתהליך מאפשר להפחית התנגדויות לשינויים.

לראות בפעילויות הרווחה כלי המחבר את העובדים – אחד לשני ולפעילות המשרד ומטרותיו.

לעודד למידת עמיתים – החל במשרדים ממשלתיים אחרים וכלה בגופים עסקיים בארץ ובעולם.

3

4

5

טיפים של מצטיינים

  • הטמעת תהליך סריקה ודיגיטציה של ניירת ותיקים אישיים של משאבי אנוש  לשם הכרת התהליך נערכו שיחות פנימיות עם העובדים, הוכנס נוהל סריקה, נרכשו סורקים שולחניים, הועברו הדרכות של המרכבה והתקיימה ישיבה של כלל הגורמים המעורבים בתהליך להצפת קשיים ותיאום ציפיות. תחילה בוצע פיילוט קטן ולאחר מכן התהליך הורחב לכל התיקים המקצועיים. כתוצאה מהתהליך התאפשרה הוספת עמדות עבודה נוספות בירושלים ובת"א. 

  • פיתוח מערכת המחברת בין כל היחידות במשרד בעת קליטת או עזיבת עובד – המערכת שולחת מיילים ליחידות שהן חלק מתהליך הקליטה ו/או העזיבה בצורה מקוונת וכך מאפשרת צמצום בירוקרטיה ועבודה ירוקה. כחלק מהפיתוח הוגדרו זמנים קצרים יותר לביצוע משימות והוגדרה בקרה על התהליך, כך שבמקרים של אי עמידה בזמנים נשלחת הודעה לסמנכ"לית. 

  • קורס מנהלים בכירים – פותח בעקבות למידת עמיתים בתחום ניהול ההון האנושי. במסגרת הקורס המנהלים ילמדו כיצד לפעול כמנטורים עבור מנהלים בדרג הביניים ויובילו פרויקטים באגפים שאינם תחת אחריותם, על מנת להוציאם מאזור הנוחות שלהם ולשפר את ביצועיהם. קורס זה יהווה פיילוט ובהמשך יפותחו עוד שני קורסים; לדרג הביניים ולדרג המקצועי. המטרה של קורסים אלו הינה לספק כלים לכלל העובדים במשרד ולפתחם מבחינה מקצועית וניהולית.

חדשנות

  • קידום עובדים – בדיקה שוטפת של סטטוס העובדים תוך בחינת מסלול קידום עתידי. פנייה יזומה לעובד משדרת לו שרואים אותו ודואגים לעתידו המקצועי. 

  • אווירה וסביבת עבודה נעימה – העברת מסר לעובדים כי מותר לטעות אך חשוב לתקן, ללמוד מהטעות ולהשתפר לפעם הבאה. כמו כן, יש להעביר ביקורת בצורה עניינית ומקצועית. המטרה היא למנוע פחד מהודאה בטעות וליצור אווירה פתוחה וקשובה המעודדת שיתוף קשיים, אתגרים והצעות ייעול. 

  • הרחבת תהליכי שימור ידע במשרד ושיפורם – נעשה באמצעות כתיבת נהלי עבודה ברורים לשמירת רשומות במערכת סע"ר (מערכת לניהול מסמכים). במקביל, מונה רפרנט בכל יחידה מקצועית שתפקידו לעבור הדרכות בנושא ולבצע ביקורות שוטפות על קיום התהליך. 

  • כתיבת נהלי עבודה – המנכ״ל החדש הדגיש את חשיבות הנושא, כך שבשנה האחרונה נכתבו באגף למעלה מ-15 נהלים חדשים שהופצו לכלל העובדים. הנהלים החזירו לעובדים את האמון במנהלים ומאפשרים להם לבצע את עבודתם בצורה טובה יותר. 

  • ביצוע רוטציה בין העובדים – בכלל היחידות הכפופות לסמנכ"לית מינהל ומשאבי אנוש. הרוטציה מרחיבה את הידע המקצועי של העובדים, מאפשרת גיבוי של עובדים אחרים בצוות ומגבירה את תחושת השותפות.

  • הוקרת עובדים – כינוס עובדי המשרד בנוכחות השר והמנכ"ל אחת לחודש לציון ימי הולדת ומתן עדכונים לגבי הפעילות שנעשתה באותו החודש. במעמד זה מוענקים שי וברכה אישית לחוגגים ומעת לעת ניתנות תעודות הערכה לעובדים שהתאמצו והצטיינו באותה התקופה. 

  • הנגשת מידע לכלל העובדים באמצעות הפורטל המשרדי – כל הקשור לחובות וזכויות עובדים, הדרכה, רווחה ומשאבי אנוש.

איך מנהלים תהליכים אחרת?

הצוות שלנו

דנה עובד

​מרכזת משאבי אנוש

יאנה מזרחי

מרכזת משאבי אנוש

דורגה כעובדת מצטיינת

אריאלה אילוז

ס. מנהלת אגף משאבי אנוש

שרית עסיס

מנהלת אגף משאבי אנוש

לימור לוי שרפלר

מרכזת שכר ומשכורות

דורגה כעובדת מצטיינת

רונית בן טל

מנהלת תחום רכש, לוגיסטיקה, נכסים ורווחה

ויקי דנה

סטודנטית קניינות

ליאת פיינברג

ראש ענף לוגיסטיקה ורווחה

אייל מלמד

נהג

יניב חפר

מרכז לוגיסטיקה ורשומות מידע

שבי ליאון

מרכז נכסים ולוגיסטיקה

מיטל יוחנן

קניינית

אילן קסלמן

מנהל רשת

דורג כעובד מצטיין

יוסי צפתי

מנהל רשת

דורג כעובד מצטיין