arrowNext_2x.png
arrowPrev_2x.png
quoteYellow_2x.png

יחסי אנוש טובים עשויים לייעל תהליכים ומשלימים את הבסיס המקצועי

officesLogos_0010_Layer-5.png

עו"ד מיכל חורין

יועצת משפטית

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה

משך עיסוק בתחום

20 שנים

תחום

ייעוץ משפטי

הצוות שלנו

אפרת ביטון - רכזת הלשכה המשפטית, הנהלת ב

סיגל קלדרון

רכזת לשכה בכירה

אפרת ביטון - רכזת הלשכה המשפטית, הנהלת ב

עו"ד הדר רדאה לוינברג

עוזרת ראשית

אפרת ביטון - רכזת הלשכה המשפטית, הנהלת ב

עו"ד שרון נגארי

עוזרת ראשית

%25D7%25A2%25D7%2595%25D7%25A8%25D7%259B

עו"ד עופרה שוחטמן

מנהלת מחלקה בכירה

%D7%90%D7%9C%D7%A2%D7%93%20%D7%A0%D7%95%

עו"ד אלעד נוה

סגן בכיר ליועצת המשפטית

quoteDark_2x_edited.png

מה אומרים עלינו?

היועצת המשפטית החדשה הכניסה רוח רעננה ותחושת שותפות למטרה

quoteDark_2x_edited.png

גאים במיוחד ב...

יעילות ומקצועיות הלשכה, וביכולתם של עורכי הדין לפעול באופן עצמאי

הבהרת הכתובת (הגורם המקצועי) לפניות – יש להבהיר לכל יחידה מקצועית מי מהווה פונקציה מקצועית באילו תחומים וכיצד ניתן ליצור עמו קשר. כך, לכל פניה יש כתובת מתאימה - בעת היתקלות בבעיה מקצועית, ידוע למי מחברי הצוות יש לפנות כדי לקבל סיוע.

1

עבודת צוות – כאשר עורכי הדין מטפלים בתחומים עם ממשק גבוה, מומלץ שיכתבו אחד את השני למיילים כדי להיוועץ אחד עם השני ולהוות מקור ידע ותמיכה, ולייצר סנכרון. 

2

תיאום ציפיות ושקיפות – יש להתאים את השירות ואת האופן בו ניתן הייעוץ המשפטי לאופי היחידה המקצועית על-ידי קיום תיאום ציפיות מוקדם ככל הניתן. כמו כן, במידה ונתקלים בנושא חדש או בסוגיה מורכבת, יש לפנות יותר זמן לתהליך למידת המשימה ולשקף זאת ליחידה המקצועית. תיאום ציפיות ושקיפות מאפשרים ממשק עבודה גמיש ומסייעים במניעת היווצרותם של חיכוכים.

3

הערכת עובדים – שיקוף לחברי צוות הלשכה המשפטית שעבודתם מוערכת, על-ידי ציונם לשבח בפגישות הצוות. מעבר לכך, ישנה חשיבות רבה לשיתוף המנהלים הבכירים בהישגיהם, ולתקשור הישגים אלו בפורום הרחב של המשרד.

4

תקשורת רציפה ותכופה – יש לאפשר לחברי הצוות להציף קשיים, להתייעץ, לבקש תמיכה במידת הצורך ואף לתזכר את היועצת המשפטית בנושאים חשובים או פגישות בהן נוכחותה חיונית. תקשורת פתוחה ועדכון יום-יומי בנוגע לתהליכים שבטיפול הצוות מאפשרים תיקון עמדות ושיפור בזמן אמת. 

5

טיפים של מצטיינים

  • חלוקה לתחומי מומחיות – לכל אחד מעורכי הדין הפועלים בלשכת היועצת המשפטית יש תחום מומחיות (כגון: מכרזים, דיני עבודה, רכש, פרטיות ועוד); התמקצעות זו תורמת להם בפרויקטים המצריכים רמת מומחיות גבוהה. בהתאם לכך, בפגישות הראשונות מול היחידה המקצועית, היועצת המשפטית מוודאת שהטיפול במקרה מצוות לעורך הדין המומחה בתחום ונבחרת שיטת העבודה שמתאימה ליחידה המקצועית ולעורך הדין. בנוסף, עורכי הדין מטפלים גם בתחומים השונים מתחום המומחיות שלהם כדי לאפשר טיפול יעיל גם בפרויקטים המצריכים ידע ומקצועיות במספר תחומים. הדבר מעשיר את חברי צוות הלשכה המשפטית ומאפשר להם לגבות אחד את השני (מבלי לפגוע ביעילות). התמקצעות מסוג זה נעשית על-ידי הקצאת משימות רוחביות והפנייה להתייעצות עם המומחה לתחום אם עולות שאלות. 

  • הצעת פתרונות חלופיים – כאשר נתקלים בסיטואציה שאינה אפשרית מבחינה משפטית, צוות הלשכה המשפטית משתדל להציע פתרונות משפטיים ישימים חלופיים, על מנת לספק ליחידות המקצועיות שירות מיטבי. במידה ובכל זאת צריך לתת תשובה שלילית, הצוות משתדל לספק טעמים מקצועיים והסברים מפורטים להחלטה, על מנת שזו תהיה ברורה וניתן יהיה להתקדם בצורה חיובית ויעילה.

  • צמצום חסמי שירות – זמינותם של אנשי הצוות מאפשרת למזער חסמים אפשריים בין הלשכה המשפטית ליחידות המקצועיות, ובאה לידי ביטוי במספר דרכים. למשל, ההיכרות האישית עם חברי הצוות בלשכה המשפטית מאפשר ליחידות המקצועיות - "לקוחותיהם" - לפנות אליהם באופן ישיר, ולא דרך תיווכה של היועצת המשפטית, דבר המונע עיכובים בהעברת מידע או במענה לפניות. כמו כן, לכל הגורמים המקצועיים יש את הטלפונים האישיים של כל אחד מחברי הצוות, כך שביכולתם לספק מענה זריז לשאלות או בעיות. 

  • מעורבות בתהליך שינוי כלל משרדי – הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עוברת תקופת שינוי משמעותי: מתבצעים פרויקטים רוחביים לייעול תהליכים בלמ"ס, השימוש בה לפעולות ממשלתיות הולך וגובר, ושירותים רבים עוברים למיקור חוץ. המעורבות והתמיכה של היועצים המשפטיים בתהליך השינוי והנכונות לעזור בתהליך מאפשרות לקדם את תהליך ההתפתחות הכלל-משרדית.

  • ליווי משפטי צמוד לרוב היחידות המקצועיות – ייעוץ שוטף ליחידות המקצועיות מעלה את רמת המעורבות של הלשכה המשפטית בליבת העיסוק של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הדבר מאפשר ללשכה המשפטית להעניק שירות פרטני ולקדם את המדיניות הארגונית בצורה מלאה. 

מה הופך צוות למצטיין?

  • ליווי תהליכים בשלבים מוקדמים – בתור יחידה שמשתלבת בתהליכים של יחידות מקצועיות בלמ"ס, הלשכה המשפטית משתדלת להתאים את הטיפול והיעוץ הנדרשים ליחידה המקצועית באמצעות השתלבות בתהליך כבר בשלביו הראשונים. שותפות פעילה בשלבים ראשוניים, הכוללים הצבת יעדים וסטנדרטיזציה של התהליך (למשל, בתהליכים מכרזיים) מסייעת לפתור בעיות משפטיות מבעוד מועד, דבר המאפשר לייעל את תהליך העבודה. יתרה מכך, תיאום ציפיות בשלבים מוקדמים של תהליך היעוץ המשפטי מאפשר לקבוע יעדים, אבני דרך, שלבי בקרה ודרכי התקשרות. 

  • תעדוף משימות באופן עצמאי – מאחר שכל חבר צוות מכיר את הארגון ומטרותיו, הוא יכול להגדיר סדרי עדיפויות ולבצע תעדוף משימות בעצמו, דבר המאפשר מתן שירות אפקטיבי. במקרים מאתגרים, גם היועצת המשפטית מסייעת לקידום התהליך בכדי למנוע חוסר יעילות, לאתר גורמים מפריעים ולשפרם.

  • הרחבת אופקים ומעורבות של חברי הצוות – חברי צוות הלשכה המשפטית נתפסים כשותפים לתהליכים, ולכן נוכחים בכל הפגישות הנוגעות לתהליך מסוים, גם כאשר אלה לא עוסקות בנושאים משפטיים. זאת, מתוך הבנה שראיית התמונה הכוללת תורמת לצוות בקבלת החלטות שקולות ובפיתוח ידע ומומחיות, שבתורם מסייעים לטפל במקרים עתידיים. 

איך מנהלים תהליכים אחרת?