arrowNext_2x.png
arrowPrev_2x.png
quoteYellow_2x.png

מחלקת החשבות נדרשת להיות מקצועית על מנת לספק שירותי איכותי ויעיל, במטרה לאפשר למשרד להשיג את יעדיו, תוך הקפדה על יישום כלל ההוראות והנהלים

officesLogos_0020_.png

רועי בנבנישתי

סגן חשב

משרד האנרגיה

משך עיסוק בתחום

8 שנים

תחום

חשבות

הצוות שלנו

%D7%90%D7%A8%D7%99%D7%90%D7%9C%D7%94_edi

אריאלה גזל

רכזת לשכה בכירה

%D7%94%D7%99%D7%96%D7%9C%D7%A8_edited.jp

רועי הייזלר

מנהל תחום חשבונאות ודיווח

%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%9F_edited.jpg

ינון מאיר

ממונה משכורות

%D7%90%D7%A1%D7%AA%D7%A8_edited.jpg

אסתר זהבי

מנהלת תחום הוצאות ותשלומים

%D7%90%D7%95%D7%A9%D7%A8%D7%94_edited.jp

אושרה חיוקה

מנהלת תחום התקשרויות, רכש ופיקוח תקציבי

%D7%90%D7%AA%D7%99_edited.jpg

אסתר מזרחי

מרכזת הוצאות ותשלומים

%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%A0%D7%94_edited.jp

אורנה מובדלי

מרכזת שכר ומשכורת

%D7%A8%D7%95%D7%96%D7%94_edited.jpg

רוזה דוידובה

מרכזת חשבונאות ודיווח

%D7%90%D7%A1%D7%A0%D7%AA_edited.jpg

אסנת אלבז

מרכזת בכירה התקשרויות, רכש ופיקוח תקציב

%D7%A1%D7%99%D7%9E%D7%94_edited.jpg

סימה פנירי

ממונה משכורות

%D7%90%D7%94%D7%95%D7%91%D7%94_edited.jp

אהובה יעיש

ממונה הוצאות ותשלומים

%D7%A2%D7%93%D7%9F_edited.jpg

עדן תמר

סטודנטית (חשבונאות ודיווח)

%D7%92%D7%9C_edited.jpg

גל מור

סטודנטית (שכר)

%D7%9E%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%94_edited.jp

מוריה אוזן

סטודנטית (כספים וחשבונות)

%D7%A9%D7%A8%D7%94_edited.jpg

שרה שמואל

מרכזת התקשרויות, רכש ופיקוח תקציבי

%D7%9B%D7%A8%D7%9E%D7%9C%D7%94_edited.jp

כרמלה שועו

מרכזת הוצאות ותשלומים

%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%9C%D7%99_edited.jp

אורלי נעמי

מרכזת התקשרויות, רכש ופיקוח תקציבי

quoteDark_2x_edited.png

מה אומרים עלינו?

נותני שירות ברמה הגבוהה ביותר – העובדים מקצועיים מאוד. ישנה תחושת שייכות ועזרה בכל ההיבטים

quoteDark_2x_edited.png

גאים במיוחד ב...

מקצועיות של עובדי החשבות ובאופן מתן השירות ליחידות המשרד

שקיפות לכל אורך התהליך – הלקוחות צריכים לדעת "לאן הם הולכים". לא מומלץ לגלות ללקוחות דברים תוך כדי תנועה ולשנות דברים באמצע התהליך – זה יוצר אי-וודאות ורתיעה מצד הלקוחות. מעבר לכך, חשוב לשקף ללקוח את האילוצים והמגבלות: במידה ואומרים "לא", יש להסביר למה – זה מאפשר לצד השני לגלות הבנה ולמזער התנגדויות. 

1

ראיה רחבה – חשוב לראות את נקודת המבט של כל הגורמים המעורבים בתהליך, במיוחד כאשר מדובר בתחום שהינו צומת מרכזית לפעילות המשרד. ניסיון להבין את צרכי היחידה מקבלת השירות יכול להוביל לפתרון מתאים יותר.  

2

קבלת משוב – מומלץ לנסות ולהשתפר על-ידי קבלת משוב מגורמים שונים מולם היחידה עובדת ולהבין באופן מלא את ממשקי העבודה, על מנת לשפר היכן שנדרש. 

3

הכל בזכות הצוות – צריך להעריך ולפרגן לעובדים שעושים את עבודתם לאורך שנים. העובדים בעלי הוותק והניסיון הם עמוד השדרה של הצוותים ושל היחידה ככלל. המקצועיות, המסירות והאכפתיות של עובדי החשבות, בסופו של דבר מסייעים לעבודת המשרד כולו. יש לציין ולפרגן גם למר ערן גיל שכיהן כחשב המשרד בעת ביצוע הסקר.

4

טיפים של מצטיינים

  • הבנת "שני צדי המטבע" – כחלק מעבודתו בעבר ביחידה תפעולית מבצעת, רועי נחשף לתהליך קבלת השירות מגורמי חשבות. נקודת ראיה זו מסייעת לו להבין את הקשיים והמורכבות איתם מתמודדים גורמי המקצוע השונים ומבהירה את חשיבותו של מתן שירות מקצועי מצד החשבות מתוך רצון לסייע ולקדם את פעילות המשרד. תפיסה זו משוקפת לחברי הצוות ומותאמת לפעילות היחידה, המשתדלת מחד להעניק פתרונות לצרכים המשרדיים תוך הקפדה על התחשבות וסובלנות באופן מתן השירות, ומאידך  לפעול תוך הקפדה על יישום ההוראות השונות והמינהל התקין.

  • מקצועיות והכרת תחומי הפעילות המרכזיים במשרד – היכרות מעמיקה עם פעילות היחידות השונות במשרד והן עם בעלי התפקידים, מאפשרת לצוות לספק שירות המותאם ליחידה הרלוונטית (לדוגמה, התאמת מודל מכרזי לאופי פעילות היחידה ולצרכיה). נושא זה בא לידי ביטוי במיוחד בחצי השנה האחרונה בנושא ניהול ביצוע התקציב: היכרות והבנה טובה של תקציב המשרד איפשרו ליחידה לסייע לפעילותו של המשרד. 

  • ייצוב סטנדרט שירות – מתוקף אופי הפעילות של יחידת החשבות, יכולים להיווצר אי-הסכמות בעבודה מול היחידות האחרות. עובדי החשבות משקיעים מאמץ בעבודה משותפת ובהבנת צרכי היחידות ועובדיהן.  דוגמה לשירות טוב שמספקת היחידה הוא זה של מחלקת השכר, הפונה מבעוד מועד ובאופן פרטני לעובדים כאשר יש צורך להשלים מידע או לבצע תיקון שעלול להשפיע על שכרם. 

  • כבוד בסיסי ושיח מקצועי – ביחידה שואפים לבסס את ההתנהלות בין חברי הצוות על כבוד הדדי ושיח מקצועי. מושקעים מאמצים רבים כדי שהתנהלות כזו תשתקף גם בעבודה מול בעלי התפקידים השונים במשרד: כל פניה מקבלת קשב והתייחסות רצינית מהגורם המטפל בחשבות. כמו כן, הרבה פעמים בעלי תפקידים פונים ליחידה בנושאים שלאו דווקא קשורים לתחום החשבות באופן ישיר. זאת גם כתוצאה ממקצועיות הצוות, אך גם מתוך הכרה בכך שהשירות ניתן באופן נעים והשיח נעשה בגובה העיניים.

מה הופך צוות למצטיין?

  • שיתופי פעולה בין יחידות – מתוקף היות החשבות צומת מרכזית בפעילות המשרד, היחידה נעזרת במשאביה לסייע ליחידות אחרות בקידום תהליכים משותפים. מעבר לכך, החשבות לוקחת חלק בהרבה פרויקטים ותהליכים של יחידות אחרות. דוגמאות:

    • מערכת ניהול מכרזים – מערכת פנים משרדית, המאפשרת לכלל יחידות המשרד גישה לתקנות תקציביות ומידע על מכרזים קודמים. כמו כן, המערכת קיצרה את זמני ההמתנה לחתימות והגבירה את זמינות המידע ואפשרות המעקב אחר המכרזים השונים. הנגישות למידע זה מאפשרת להפיק לקחים ליישום בקלות.

    • עדכון "מאסטר" מכרזים – אחת לשנה, צוות החשבות עובד יחד עם הלשכה המשפטית ומעדכן את קובץ המאסטר של המכרזים. העבודה המשותפת מאפשרת להחיל עדכונים ישימים ומשמעותיים.

    • סיוע פרטני בטיוב תהליכי תשלום – מתוקף תפקידה החשבות מנסה לשפר את הליכי הפיקוח והבקרה שהיא מבצעת, בין היתר גם בנושא התשלומים. הליך זה מבוצע תוך בחינה פרטנית, בשיתוף היחידה המקצועית הרלוונטית במשרד.

  • ​העברת עדכונים והטמעת נהלים – הוראות התכ"ם ונהלי העבודה משתנים מעת לעת, לכן קיימת חשיבות רבה לאופן בו החשבות מעדכנת את יחידות המשרד השונות בשינויים החלים בעבודה מולה. כדי לשקף את נהלי העבודה וההוראות השונות מקפידים בחשבות על:

    • הדרכות – במידה ומדובר בשינוי משמעותי ובעת הצורך, דואגים לאסוף את הגורמים הרלוונטים מהיחידות השונות ולבצע הדרכות ייעודיות, המלוות בעדכונים לגבי הוראות תכ"ם. זאת, במטרה לרתום את אותם גורמים ליישום ועבודה על פי ההוראות העדכניות.

    • הטמעת תהליכים – לדוגמה, כחלק מיישום חוק מוסר התשלומים, הוטמע תהליך פנים-משרדי במטרה לבצע מעקב שוטף בעניין ולהעביר תמונת מצב מדי חודש לכלל היחידות. זאת, בין היתר, כדי להפיק לקחים ולהשתפר.

  • מיסוד תהליך הפקת לקחים – במידה ומתרחשת תקלה, מנסים לבחון לעומק את מקורה ודואגים ליישם שינויים על-ידי תיקוף נהלים וכלים. לדוגמה, שימוש בחותמת בולטת כדי להבליט סוגי מסמכים מסוימים על פני אחרים. מעבר לכך, ביחידה ישנו מבקר כספים האחראי על ניהול הסיכונים, שמיוזמתו מחפש אחר נקודות כשל ובעיות חוזרות. כאשר הוא מוצא כאלה, ובמידה והן משותפות לכלל היחידה, המבקר מכנס ישיבת צוות בה הוא מציג את הנושאים הרלוונטיים. מדובר בתהליך המשלב העשרה והפקת לקחים. ​

איך מנהלים תהליכים אחרת?