אפרת ביטון - רכזת הלשכה המשפטית, הנהלת ב

אפרת ביטון

רכזת הלשכה המשפטית

arrowNext_2x.png
arrowPrev_2x.png
quoteYellow_2x.png

יש להקשיב ולהתחשב בכל זרועות הארגון, אך התחשבות זו אינה משחררת מהאחריות לפעול ולשכנע במה שאתה מאמין בו

officesLogos_0008_Layer-7.png

הרב עו"ד שמעון יעקבי

היועץ המשפטי לשיפוט הרבני

הנהלת בתי הדין הרבניים

משך עיסוק בתחום

18 שנים

תחום

ייעוץ משפטי

הצוות שלנו

אפרת ביטון - רכזת הלשכה המשפטית, הנהלת ב

אפרת ביטון

רכזת הלשכה המשפטית

%D7%A2%D7%95%D7%A8%D7%9A%20%D7%93%D7%99%

עו"ד ד"ר רפי רכס

ממונה

עורך דין מיכאל אביטל - סגן היועץ המשפטי,

עו"ד מיכאל אביטל

סגן היועץ המשפטי

%D7%A2%D7%95%D7%A8%D7%9A%20%D7%93%D7%99%

עו"ד יצחק שמואל רוזנטל

עוזר ראשי ליועץ המשפטי

quoteDark_2x_edited.png

מה אומרים עלינו?

האנשים במחלקה מדהימים, ובעלי יחסי אנוש מעולים

quoteDark_2x_edited.png

גאים במיוחד ב...

בקידום מערכת בתי הדין הרבניים מבחינה ארגונית, משפטית ושיפוטית והטמעתה במאה ה-21

אהבה לעבודה – זו צריכה להיות נקודת המוצא. אם אין אהבה לעבודה ואין הרגשה שמתבצעת תרומה עצמית וסביבתית – השירות לא יינתן בצורה הטובה ביותר.

1

למידה יום-יומית – כדי לא לתת "תשובות מהשרוול", חייבים להשקיע למידה והתפתחות על בסיס קבוע; בתחום המשפטי הכללי, בתחום המשפטי הנוגע לעולם התוכן של המשרד, וגם בתחומים שאינם משפטיים. אם לא פועלים כך, נוצרים פערי ידע והבנה שעלולים לפגוע בשירות שמעניקים. 

2

השקפה רחבה – לא להשיב לשאלות ולפניות בלי להכיר את כל היבטי העניין; חייבים לשמוע תמיד את ה"אידך גיסא", כדי לקבל החלטה מבוססת ושקולה, ולהכריע רק לאחר שכל התמונה ברורה לך.

3

השקעה בהבעה בכתב ובעל-פה – לדעת להביע את רעיונותיך בצורה ברורה, חדה וממוקדת כדי שהשירות הניתן יהיה מקצועי ומובן ללקוח. מדובר במיומנויות שניתן לרכוש ולהשתפר בהם.

4

פיתוח מיומנויות בעולם המחשוב – צריך להכיר היטב את תוכנות האופיס המרכזיות (וורד ואקסל), מכיוון שהן מקלות ומשפרות את יכולות ביצוע המשימות ומתן השירות.

5

טיפים של מצטיינים

  • מערכת לייעול מענה לפניות – ייזום וקידום פרויקט חלוצי, המצוי בשלבי פיתוח, של מערכת המספקת מענה לשאלות שחוזרות על עצמן מלקוחות. המערכת אמורה להתממשק עם המערכות הקיימות במשרד (שיר"ה, מרכבה וסע"ר) ומטרתה לייעל את תהליך המענה ללקוח ולצמצם בירוקרטיה וטפסים. כחלק מתהליך הפיתוח הוגדרו זמנים לביצוע משימות והוגדרה בקרה על התהליך. כמו כן, הוקצה עורך דין מהתחום לריכוז השאלות המקצועיות שחוזרות על עצמן והתשובות להן. הפרויקט מתבצע בשיתוף פעולה עם אגף מערכות מידע והתקווה היא שהמערכת תשרת מחלקות אחרות בעתיד.

  • ריכוז חומרים מקצועיים עבור הלקוחות – היועץ המשפטי יזם הוצאת סדרת ספרים מקצועיים המרכזים את הרצאות כנסי הדיינים השנתיים. הספרים תורמים לעבודה השוטפת של בתי הדין, מכיוון שהם מכילים מאמרים מקצועיים התקפים לדיינים ולאנשי מקצוע העוסקים בתחום דיני המשפחה. מעבר לכך, היועץ המשפטי ערך והוציא לאור ספר ששמו "חיקוקים והנחיות לבתי הדין הרבניים", המרכז חוקים, תקנות והנחיות, שאיתם דיינים ויתר אנשי המערכת עובדים ביום-יום. הספר כבר יצא בשתי מהדורות. ההשקעה בשירותים הללו נובעת מהרצון לייצר ערך מוסף עבור הלקוחות ולתרום לפיתוח המקצועי שלהם. היועץ המשפטי מעוניין שהנהלת בתי דין הרבניים ומשרדים אחרים בממשלה יראו בלשכה המשפטית כספק שירות כולל, המעניק מעטפת משפטית רחבה לעוסקים בתחום.

  • פרסום והנגשת מידע באמצעות האינטרנט – פרסום פסקי הדין הרבניים (שאינם חסויים) באתר האינטרנט של המשרד. זאת במטרה שמקבלי השירות – הדיינים בפרט והציבור בכלל – יוכלו להיעזר בהם בעת הצורך. מעבר לכך, הפרסומים מגבירים את מעורבות הציבור אותו הלשכה המשפטית משרתת; קיימת רשימת תפוצה גדולה של כלי תקשורת, אתרים משפטיים, עו"ד, שופטים, רבנים ודיינים בכל העולם העוקבים אחר הפרסומים הללו.

חדשנות

  • קידום עובדים – בחינה שוטפת של אפשרויות והזדמנויות קידום עתידיות לעובדים, ופניית המנהל לדרגים בכירים בכדי לקדם אפשרויות לפיתוח העובד (לדוגמה, פנייה לנציבות שירות המדינה). העובדים רואים ומרגישים את הדאגה לעתידם המקצועי ומספקים תוצאות ותפוקות בהתאם.

  • תפיסת אחריות רחבה – כאשר חבר צוות נתקל בקושי לספק פתרון לסוגיה משפטית, הוא יודע שעליו לעשות את המקסימום למצוא את הפתרון הנכון, לפי החוק. גם אם הדבר אומר להרים דגל, להתייעץ עם שאר הצוות, או לבצע מחקר משפטי מעמיק - מתן השירות הינו בעדיפות הגבוהה ביותר.

  • מקצועיות הצוות – עורכי הדין בצוות מקדישים מזמנם הפרטי לביצוע מחקר משפטי ומתן תשובות לדיינים. הם מקדישים זמן לקריאת פסיקות של בית המשפט העליון ושל בית המשפט לענייני משפחה ומעבירים זה לזה פסקי דין רלוונטיים וחידושים – הכל במטרה לתת מענה מקצועי לכל בעיית לקוח.

מה הופך צוות למצטיין?