employee02.png

יונית בן-ציון

מרכזת מש"א ותקציב

arrowNext_2x.png
arrowPrev_2x.png
quoteYellow_2x.png

אנחנו כאן בשביל העובדים: כאשר אנחנו מחייכות, מחייכים אלינו בחזרה

officesLogos_0011_Layer-4.png

תמר נירים

מנהלת משאבי אנוש, הדרכה ורווחה

רשות התחרות

משך עיסוק בתחום

10 שנים

תחום

משאבי אנוש

הצוות שלנו

%D7%A2%D7%A0%D7%AA%D7%99_edited.jpg

ענת יום-טוב

מרכזת שכר ומשכורות

%2525D7%2525AA%2525D7%25259E%2525D7%2525

ריקי יחזקאל

מרכזת בכירה מש"א

riki.jpg

יונית בן-ציון

מרכזת מש"א ותקציב

%25D7%259E%25D7%2599%25D7%25A8%25D7%2599

מירי בן שבת

מרכזת בכירה - הדרכה ורווחה

דורגה כעובדת מצטיינת

quoteDark_2x_edited.png

מה אומרים עלינו?

יחסי האנוש של עובדות משאבי האנוש ראויים להערכה. עובדות המחלקה נעימות מאד ושירותיות

quoteDark_2x_edited.png

גאות במיוחד ב...

כוח האדם האיכותי שיש בצוות, ובתרומה שלנו לגיוס ושימור כוח האדם האיכותי ברשות כולה

היכרות עם פעילות הליבה של המשרד – חיונית לכל עובד. חיבור לארגון ולמטרותיו, מאפשר לעובד להבין שהוא חלק ממשהו גדול יותר, בעל ערך. דבר זה, בתורו, מוביל לביצועים טובים יותר ולשירות מקצועי. למשל, בישיבות של מחלקת המנהלה לעיתים מגיעים נציגים ממחלקות אחרות המשתפים את העובדים בפעילות המשמעותית בה הם עוסקים. 

1

להאציל סמכויות – כל עוד העובדים מבצעים את עבודתם בצורה מיטבית, יש להימנע מהתערבות מיותרת. צריך לתת עצמאות לעובדים בכדי שיוכלו לפתח את היכולות שלהם ולשפר את רמת השירות שהם מעניקים. 

2

טיפול בפרט – חשוב להיות עירני לעובדים ולצרכיהם. יש לבחון אם העובדים מרוצים, ובמידה וישנו עובד לא מרוצה, צריך לחקור ולהבין מהיכן נובע חוסר שביעות הרצון – רק כך השירות לעובד יהיה מותאם ויעיל.  

3

למידה פנימית – חשוב להקשיב לעובדי האגף ולהתייעץ עימם באופן קבוע. זאת משום שהחיבור לעובדים בשטח יכול להניב תובנות משמעותיות על תהליכים שונים והזדמנויות לשיפור, ומאפשר להרים דגלים ולטפל בבעיות מבעוד מועד.

4

טיפים של מצטיינים

  • יכולת בין-אישית גבוהה – באה לידי ביטוי בקשרים הבין-אישיים החזקים שפיתחו עובדות האגף עם יתר עובדי הרשות, וביכולתן של חברות הצוות לעבוד יחדיו בשיתוף פעולה הראוי להערכה, תוך שמירה על רמת מקצועיות גבוהה. 

  • חיבור לנקודת המבט של העובד – ההחלטות המתקבלות ביחידה מתמקדות עד כמה שניתן במקרה הפרטי של העובד. באופן ספציפי, בעת טיפול בפניה, מושקעת מחשבה רבה לשאלה איך נראים הדברים מנקודת מבטו של העובד הרלוונטי. זאת, מתוך הבנה כי בחינת המקרה דרך עיניו של העובד תורמת לטיפול בבקשה על הצד הטוב ביותר, ומאפשרת לתקשר את אופן הטיפול בפניה בצורה בהירה וברורה.

  • אחריות אישית – עובדות המחלקה לא מתיימרות לתת מענה בנושאים שהן לא בקיאות בהן, ואינן מתביישות להיוועץ עם גורמים מקצועיים בנציבות ובמשרדים אחרים. באותו ההקשר, עובדות המחלקה לא תחשושנה להודות בטעויות, לתקן וללמוד.

  • ביקור עובדים באתרים השונים של הרשות – כדי למנוע קשיי התנהלות ותקשורת, חברות הצוות נוסעות מעת לעת למשרדי הרשות באור יהודה. הביקורים הללו נותנים לעובדים הממוקמים רחוק מהמשרד הראשי ההזדמנות להעלות בקשות, לשאול שאלות ולקבל יחס אישי מיחידת משאבי האנוש. 

  • למידת עמיתים – עובדות הצוות כולן חברות במספר קבוצות וואטסאפ; כל אחת בהתאם לתחומי האחריות שלה. קבוצות אלה מהוות ערוץ מצויין להתייעצויות מקצועיות, כמו גם להתעדכן בחידושים מקצועיים הרלוונטיים לתחום משאבי האנוש. 

מה הופך צוות למצטיין?

  • מענה וטיפול בפניות באופן שקוף – חברות הצוות משתדלות לספק מענה בזמן הקצר ביותר. למשל, אם ניתן לטפל בפניה באותו רגע – מטפלים. אם לא ניתן לטפל באותו רגע, מספקים מענה ראשוני והערכת זמן משוערת לטיפול בפניה. כאשר הטיפול בפניה מתעכב או דורש התממשקות עם גוף שלישי, משתדלים לעדכן את העובד מעת לעת לגבי סטטוס הטיפול בבקשתו. 

  • ליווי וסיוע בהגשת בקשות – עובדות האגף חושבות באופן תדיר כיצד ניתן לשפר תהליכים שונים, כך שיהיו נגישים, נוחים, וברורים יותר לעובדים. בהתאם לכך, כל עובד המבקש סיוע בכתיבה ו/או הגשת בקשה מסוימת, תמיד נענה בחיוב. הסיוע יכול לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות. לדוגמה:

    • חשיבה 'מחוץ לקופסה' – לעיתים, ישנן זכויות אשר מקריאה ראשונית של הדברים, נראות כבלתי ניתנות למימוש לגבי עובד מסוים. במקרים אלו, עובדות המחלקה יחפשו פתרונות יצירתיים במסגרת הנחיות התקשי"ר והוראות נש"מ, בכדי לאפשר לעובדים ליהנות מהזכויות המגיעות להם.

    • ליווי לכל אורך התהליך – במקרים בהם הרשות לא יכולה לספק מענה לפניה של עובד, מחלקת משאבי האנוש, ביוזמתה, תעדכן את העובד בזהות הגורמים המקצועיים בשירות הציבורי אליהם ניתן לפנות לשם קבלת מענה. יתרה מכך, הצוות ימשיך ללוות את העובד גם כאשר פנייתו עוברת לטיפולם של גורמים חיצוניים.

  • תקשור זכויות לעובדים – היחידה מתקשרת לעובדים בצורה שקופה וברורה את זכויותיהם, ופיתחה שיטות שונות שמסייעות לעובד למצות ולממש את זכויותיו:

    • הפצת נהלים – מעת לעת היחידה מפיצה מגוון נהלים, כגון נוהל הדרכה, אשר מפורסם  לקראת תחילת שנת הלימודים, ומקבץ זכויות הורים במגוון נושאים, כמו הריון, טיפולי פוריות, חופשת לידה, שעת הנקה, החזרים שונים ועוד. 

    • הפצת תזכורות – עובדות המחלקה שולחות תזכורות הנוגעות לזכויות ספציפיות שעובדי הרשות יכולים לממש. זאת, מתוך ההבנה שעובדים לעיתים שוכחים לבקש את המגיע להם. אף יותר מכך, ישנם עובדים המקבלים תזכורות פרטניות על זכויות שביכולתם למצות. 

איך מנהלים תהליכים אחרת?